Doe mee met de actie om de volgende halte van de Noord-Zuidlijn naar Hoorn te halen! zat. 21 juli a.s.

Op zaterdag 21 juli is de officiële opening van de Amsterdamse Noord-/Zuidlijn. De metrolijn verbindt Amsterdam Noord en Zuid en is daarmee een belangrijke pijler onder de infrastructuur van Amsterdam. De Westfriese Bedrijvengroep (WBG) en VVD Westfriesland vinden een mooie eerste stap maar zeker niet de laatste. Westfriesland heeft de Metropoolregio Amsterdam (MRA) veel te bieden op het gebied van woningbouw en toerisme. Daar hoort een goede OV verbinding bij. Daarom trekken wij op zaterdag 21 juli naar Amsterdam om te pleiten voor investeringen in de bereikbaarheid tussen Amsterdam en Hoorn.

© Joey Leeuwinga i.s.m. WBG

Amsterdam is een van de aantrekkelijkste steden van Europa en hoort thuis in een rijtje met Londen, Parijs, Rome en Madrid. Toch blijft Amsterdam op het gebied van infrastructuur achter. Neem het metronetwerk van Parijs: 220 km aan spoor met snelle verbindingen. Dat kan in Nederland ook!

Geef Amsterdam de allure van een wereldstad door de Noord-/Zuidlijn door te trekken tot Hoorn. Daarmee slaan we twee vliegen in een klap. De MRA heeft namelijk te weinig woningen en te veel toeristen. Door te investeren in een nog betere verbinding met Hoorn ontstaat een prachtig alternatief. Westfriesland heeft ruimte voor woningbouw én biedt een unieke historische en culturele beleving voor toeristen.

De leden WBG en de VVD Westfriesland gaan daarom naar de opening van de Noord-/Zuidlijn. Wij denken dat de metrokaart van Amsterdam nog niet af is: de eindhalte Hoorn is namelijk nog niet ontsloten.

Wil jij ons helpen? Kom dan op zaterdag 21 juli naar de opening.

We verzamelen tussen 9.00-9.30 uur op station Hoorn en vertrekken met de trein van 9.34 uur naar Amsterdam. Voor degenen die met de auto gaan, wij komen om 10.10 uur aan op  Centraal Station.

Om 10.30 uur wordt op het Centraal Station de NZ lijn officieel geopend door Femke Halsema voor de pers.

KLIK HIER OM JE AAN TE MELDEN.

Zegt het voort en deel ook het Facebook event: https://www.facebook.com/events/194938421133232/